FAQ's BayWa r.e. Solarshop
Hieronder vind je antwoorden op de vragen die ons het meest worden gesteld over het gebruik van onze webshop.
Klik op een van de onderstaande secties om het antwoord te vinden.
Als je nog steeds geen antwoord op je vraag kunt vinden, bel ons dan op +352 27 80 28 00 of stuur een e-mail naar lusy.webstore@baywa-re.com.
De activeringslink is slechts 24 uur geldig. Als u er niet in slaagt om de webshoplogin binnen deze tijd te activeren, neem dan contact op met uw vertegenwoordiger, uw contactpersoon bij de klantenservice of lusy.webstore@baywa-re.com om u een nieuwe activeringslink te geven.
Maak een printscreen van de weergegeven foutmelding en stuur deze naar lusy.webstore@baywa-re.com. Ons Webshop-team neemt zo snel als mogelijk contact met je op om het probleem op te lossen.
Ja. We kunnen een login aanmaken voor elke werknemer van uw bedrijf. Als u reeds klant bent bij BayWa r.e. Solar Systems S.à r.l., hoeft u de registratiepagina niet in te vullen. Gelieve contact op te nemen met uw Sales Representative en hem/haar te informeren over de contactpersoon (+e-mailadres) waarvoor u een login wenst.
MIJN ACCOUNT
Het is niet mogelijk om je factuuradres in de webshop te wijzigen. Als je je factuuradres wilt wijzigen, neem dan contact op met je verkoopvertegenwoordiger of klantenservice en geef aan of je btw-nummer ook is gewijzigd. Let op! Je moet een officieel document opsturen waarin de wijziging wordt bevestigd. Het factuuradres wordt dan voor je aangepast.
BETALING
De betalingsopties zijn afhankelijk van je betalingsvoorwaarden. Er zijn twee mogelijkheden:
- Als je een kredietlimiet hebt, kan de bestelling worden betaald na de levering van de goederen, binnen de condities van je betalingsvoorwaarden.
- Als je geen kredietlimiet hebt, moet de bestelling vooraf worden betaald. In dat geval stuurt de klantenservice je een proforma factuur nadat je je bestelling op de webshop hebt geplaatst. Stuur je betalingsbewijs naar de klantenservice om het leveringsproces te versnellen.
Je kunt je betalingsvoorwaarden controleren als je je account opent en klikt op Account > Facturering > Saldo rekening:
Als je een kredietlijn wilt verkrijgen, neem dan contact op met je verkoopvertegenwoordiger en stuur hem je balansoverzicht van het afgelopen boekjaar. We zullen dan een aanvraagprocedure starten bij de kredietlijnverzekeraar en je informeren over het resultaat.
Als je het bedrag van je kredietlijn wilt verhogen, moet je contact opnemen met je vertegenwoordiger en hem het balansrapport van het afgelopen boekjaar sturen. Samen met de kredietverzekeraar kunnen we dan beoordelen of het mogelijk is om je kredietlimiet te verhogen.
De bankgegevens staan vermeld op elke factuur of proforma factuurdocument. Het IBAN-rekeningnummer is afhankelijk van de magazijnlocatie vanwaar je bestelling wordt verzonden. Wacht daarom met betalen totdat je ons factuurdocument hebt ontvangen.
Hieronder vind je een overzicht van onze rekeningnummers per land:
ING België
IBAN: BE35 3631 7533 6937
BIC: BBRUBEBB
BNP België
IBAN: BE18 0019 6866 0365
ING Luxemburg
IBAN: LU85 0141 3561 9930 0000
BIC: CELLLULL
BNP Luxemburg
IBAN: LU84 0030 6191 3013 0000
Als je vragen hebt over je factuur of herinnering, kun je contact opnemen met accounts@baywa-re.lu.
Als je een kredietlijn hebt, kun je een bestelling plaatsen zonder vooruit te betalen. Je ontvangt onze factuur per e-mail zodra de producten vanuit ons magazijn worden verzonden. Let erop dat al je bestellingen en openstaande facturen je kredietlimiet niet mogen overschrijden. BayWa r.e. kan betalingen vragen voor één of meerdere (vervallen) facturen indien deze kredietlimiet wordt overschreden. Op deze manier blijven de bestellingen en het openstaande saldo binnen uw kredietlimiet, en bent u verzekerd van tijdige leveringen.
LEVERING
Afhankelijk van de beschikbaarheidsstatus van jouw bestelde goederen, wil je misschien dat we jouw bestelling opsplitsen in twee of meer leveringen om de beschikbare goederen sneller te ontvangen. In dit geval wordt elke afzonderlijke levering in rekening gebracht.
Afhankelijk van het geselecteerde afleveradres kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor de volgende bezorgdiensten:
Als een van de selectievakjes is ingeschakeld, worden de kosten voor de betreffende service automatisch aan je bestelling toegevoegd. Als je de service niet nodig hebt om de goederen uit te laden, wijzig dan het afleveradres en schakel het selectievakje van de betreffende service uit.
Je hebt toegang tot het afleveradres via je account (ga naar “Instellingen” en dan “Adresboek”) of tijdens het afrekenproces, wanneer je het afleveradres moet selecteren.
Let op, naast de bezorgdiensten die je zelf kunt kiezen, zijn er 2 diensten die automatisch worden toegevoegd, afhankelijk van de goederen die je wilt kopen:
- Transport van gevaarlijke goederen (+50,00€): Voor bestellingen die gevaarlijke goederen bevatten (bijv. lithium-ionbatterijen), wordt een eenmalige toeslag voor gevaarlijke goederen in rekening gebracht.
- Transport van lange goederen (+50,00€): Voor bestellingen die artikelen bevatten die langer zijn dan 2,5m wordt een eenmalige toeslag in rekening gebracht.
Log in op je account en kijk op onze transportwebsite voor meer informatie: Ons transportbeleid.
BESTELLING
Nee, u kunt de bestelling niet wijzigen via de webshop. Neem contact op met uw contactpersoon bij de klantenservice of stuur een e-mail naar een van de onderstaande e-mailadressen:
Vlaanderen & Brussel: pv.flanders@baywa-re.com
Wallonië & Luxemburg:pv.wallux@baywa-re.com
Nederland:pv.netherlands@baywa-re.com